VUX-1HA²² o wysokiej dokładności to bardzo lekki, kompaktowy i wytrzymały skaner laserowy, który można łatwo zamontować na każdej mobilnej platformie. Skaner spełnia wyzwania związane z naziemnym, mobilnym pozyskiwaniem danych, zarówno pod względem wydajności pomiaru, jak i integracji systemu. Jest on przeznaczony do montażu w dowolnej orientacji, nawet w warunkach ograniczonej przestrzeni i doskonale nadaje się do wymagających misji pomiarowych z wykorzystaniem samochodów, pociągów, robotów itp.
Bardzo kompaktowym i lekki skaner laserowy 3D, z możliwością ustawienia w każdej orientacji i zdolnością pracy w ograniczonych warunkach przestrzennych.
Laserowy skaner V-Line “Full Circle” Riegl VQ-450 jest urządzeniem o bardzo wysokiej prędkość działania. Posiada bezkontaktowy system pomiarowy z wykorzystaniem wąskiej wiązki lasera na podczerwień i szybki mechanizm skanowania linii. Co umożliwia pełne ugięcie wiązki o 360 stopni bez żadnych przerw.
Laserowy skaner Riegl VQ-250 jest bardzo szybki. Cechuje go bezdotykowy system pomiaru wąskich profili przy użyciu wiązki lasera na podczerwień i szybki mechanizm skanowania linii, umożliwiający pełne ugięcie wiązki o 360 stopni bez żadnych przerw.
Skaner laserowy V-Line 2D Riegl VQ-180 zapewnia pozyskiwanie bezinwazyjnie danych za pomocą wąskiej wiązki lasera na podczerwień i szybkiego mechanizmu skanowania linii. Wysoka wydajność lasera impulsowego w zakresie, w oparciu o sprawdzoną technologię firmy Riegl digitalizacji sygnału echa.
Skanowanie laserowe 3D z rejestracją i przetwarzaniem w czasie rzeczywistym.
Skanowanie laserowe 3D z rejestracją i przetwarzaniem w czasie rzeczywistym.
Riegl VMX-2HA to szybki wysokiej wydajności podwójny mobilny system, który zapewnia gęste, dokładne dane przy austradowych prędkościach. 2 mln pomiarów i 500 linii skanowania na sekundę.
Riegl VMQ–1HA jest kompaktowym, szybkim systemem do mobilnego skanowania. System składa się z głowicy pomiarowej, w tym Riegl VUX–1HA wysokiej dokładności czujnik LIDAR, jednostki sterującej i specjalnej oprawy dla wygodnego montażu na dachu samochodu.
Mobilny system składa się z głowicy pomiarowej (wyposażonej w skaner laserowy Riegl VQ-450 i jednostkę inercyjną IMU/GNSS) oraz jednostki sterującej umożliwiającej efektywne pozyskiwanie danych.
To hybrydowy system skanowania mobilnego w pełni zintegrowany i dokładny, który umożliwia łączenie pozyskanych danych (statycznych i kinematycznych) z wykorzystaniem pojedynczego skanera laserowego RIEGLVZ-400 (i), VZ-1000 lub VZ-2000 (i) – co przyczynia sie do obniżenie kosztów i szybszy zwrot z inwestycji.
Model | RIEGL VUX-1HA | RIEGL VQ-180 | RIEGL VMX-1HA | RIEGL VMQ-1HA | RIEGL VMZ | RIEGL VMX-1HA-RAIL |
Klasa lasera | Laser klasy 1 | Laser klasy 1 | Laser klasy 1 | Laser klasy 1 | Laser klasy 1 | Laser klasy 1 |
Max. zasięg odbicia (80%) od celu | 420 m | 420 m | 420 m | 420 m | ||
Max. zasięg odbicia (10%) od celu | 150 m | do 150 m | 150 m | 150 m | 150 m | |
Min. zasięg dla naturalnych celów | 1,2 m | 1,5 m | 1,2 m | 1,2 m | 1,2 m | |
Dokładność | 5 mm | 15 mm | 5 mm | 5 mm | 5 mm | |
Powtarzalność | 3 mm | 10 mm | 3 mm | 3 mm | 3 mm | |
Prędkość skanowania | 1.000.000 pomiarów / sekundę | do 83.000 pomiarów / sekundę | 2.000.000 pomiarów / sekundę | 1.000.000 pomiarów / sekundę | ||
Rozbieżność wiązki | 0,5 mrad | 0,3 mrad | 0,5 mrad | 0,5 mrad | ||
Liczba celów na jeden impuls | nieograniczona | nieograniczona | nieograniczona | nieograniczona | nieograniczona | |
Skanowanie pionowe – max. zakres kąta | 100° (+60°/-40°) | |||||
Skanowanie pionowe – min. szerokość kąta | 0.012° | |||||
Skanowanie poziome – max. zakres kąta | 360° | 360° | 360° | 360° | ||
Skanowanie poziome – min. szerokość kąta | 0.001° |
Model | RIEGL VUX-1HA | RIEGL VQ-180 | RIEGL VMY-2 | RIEGL VMX-2HA | RIEGL VMQ-1HA | RIEGL VMZ | RIEGL VMX-RAIL |
Laserowe mapowanie mobilne wewnątrz i na zewnątrz | 3/3 | ||||||
Pomiary profilu tunelu | 3/3 | ||||||
Aplikacje kolejowe, takie jak Clearance Analysis, itp. | 3/3 | ||||||
Mapowanie ulic i kolei | 2/3 | 3/3 | |||||
Mapowanie linii wybrzeża | 3/3 | ||||||
Inżynieria lądowa | 3/3 | 3/3 | |||||
Linie energetyczne | 2/3 | ||||||
Topografia i górnictwo | 2/3 | ||||||
Modelowanie miast | 2/3 | 3/3 | 3/3 | 3/3 | 3/3 | ||
Mapowanie infrastruktury transportowej | 3/3 | 3/3 | 3/3 | ||||
Mapowanie kolejowe | 3/3 | ||||||
Pomiary powierzchni dróg | 3/3 | 3/3 | |||||
Szybkie przechwytywanie terenów budowlanych i materiałów sypkich | 3/3 | 3/3 | |||||
Geodezyjne górnictwo odkrywkowe | 3/3 | 3/3 | 3/3 | 3/3 | |||
Mapowanie GIS i zarządzanie aktywami | 3/3 | 3/3 | 3/3 | 3/3 | |||
Pomiary powykonawcze | 3/3 | 3/3 | 3/3 | 3/3 | |||
Efektywne pozyskiwanie danych i obrazów | 3/3 | ||||||
Pomiar materiałów sypkich | 3/3 | ||||||
Skanowanie powierzchni drogowych | 3/3 | ||||||
Badanie linii brzegowej i zastosowania morskie | 3/3 | ||||||
Topografia | 3/3 | ||||||
Monitoring | 3/3 | ||||||
Modelowanie elewacji | 3/3 | ||||||
Architektura | 3/3 | ||||||
Archeologia | 3/3 | ||||||
Mapowanie torów kolejowych i infrastruktury kolejowej | 3/3 | ||||||
Szybkie przechwytywanie danych bezpiecznych przy minimalnym zakłóceniu harmonogramu sieci | 3/3 | ||||||
Wykrywanie zderzenia | 3/3 | ||||||
Pomiary oparte na osi infrastruktury kolejowej | 3/3 | ||||||
Analiza wypadku | 3/3 | ||||||
Legenda | Doskonały do wybranego zastosowania 3/3 | Bardzo dobry do wybranego zastosowania 2/3 | Dobry do wybranego zastosowania 1/3 |